تبلیغات
علمی، فرهنگی،سیاسی - رعایت شیوه های نامطلوب غذایی
علمی، فرهنگی،سیاسی
علمی، فرهنگی،سیاسی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

low fat

بسیاری از افراد و به خصوص خانمها بارها از رژیمها و برنامه های غذایی مختلف کاهش وزن استفاده نموده اند و وزن خود را کاهش داده اند ولی پس از مدت کوتاهی دوباره وزنشان افزایش یافته و چه بسا که از وزن اولیه خود نیز بیشتر وزن اضافه نموده اند.

دلیل اصلی این عمل که به اثر «یویو» یا (uueffect) معروف است این است که این افراد پس از پایان رژیم و انجام کاهش وزن همه چیز را تمام شده پنداشته و در واقع عادات نامطلوب غذایی قبلی را بتدریج در پیش گرفته اند. طبیعی است که اگر دوباره رفتارهای نادرست تغذیه ای از سر گرفته شود افزایش وزن اتفاق خواهد افتاد.
از مهمترین این عادتهای غلط غذایی سریع غذا خوردن، فاصله زیاد بین وعده های غذایی استفاده زیاد از غذاهای کم حجم و پر کالری، مانند انواع شیرینی و شکلات و سس های پرچرب و چیپس، استفاده از
Fast Food ها مصرف بیش از حد غذاها در مواقع استرس و تنش های روحی می باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت آهسته غذا خوردن می باشد. معمولا افراد چاق سریع غذا می خورند که این موضوع باعث کمتر جویدن غذا و دیر سیر شدن آنها می گردد. بنابراین اینگونه افراد
می بایست آهسته غذا خوردن و جویدن کامل غذا را تمرین نمایند. و حتی در اوایل شروع تغییر عادت، توصیه می گردد که از قاشق های کوچکتر (مثل قاشق مرباخوری) جهت غذا خوردن استفاده گردد. و پس از صرف دو یا سه لقمه غذا قاشق برای مدت چند ثانیه زمین گذاشته شود.
جهت ایجاد این عادات تمرین و استمرار لازم است.
موضوع بعدی که می تواند به چاقی کمک نماید مسئله خواب و نامنظم بودن برنامه زندگی افراد است. تنظیم ساعت خواب به طوریکه فرد هر شب در ساعت خاصی از شب بخوابد و حدود 8-7 ساعت در طول شب استراحت نماید می تواند به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک نماید.
همچنین غذا خوردن منظم و جلوگیری از گرسنگی طولانی و استفاده از میان وعده در بین وعده های اصلی غذایی باعث می شود که فرد حریضانه به غذا هجون نبرد و بیش از حد غذا دریافت ننماید.
در زیر به برخی از توصیه ها در رابطه با تغییر عادات نامطلوب غذایی اشاره می گردد.
1- پس از اتمام غذا بلافاصله میز یا سفره غذا را ترک کنید.
2- از خرید مواد غذایی غیر ضروری و پر کالری مانند شیرینی خامه ای، چیپس و نوشابه و… پرهیز نمایند.
3- هیچ گاه در هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نروید.
4- همه غذای تهیه شده را سر میز یا سفره نگذارید. مقدار غذایی که می خواهید صرف کنید در بشقاب خود بکشید و دوباره سر دیگ غذا نروید.
5- مواد غذایی را در معرض دید قرار ندهید.
6- مقدار و نوع غذایی که در هر وعده می خواهید صرف کنید از پیش تعیین کنید.
7- مصرف میان وعده ها را در بین وعده های اصلبی فراموش نکنید (مصرف میوه و سبزیجات تازه)
8- روزانه 8-6 لیوان آب بتدریج و در طول روز میل نمائید.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 19 بهمن 1394
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:52 ب.ظ
Hey there I am so happy I found your weblog, I really found
you by error, while I was looking on Google for something else, Anyways I
am here now and would just like to say cheers for a marvelous post and a all round entertaining blog (I
also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at
the minute but I have saved it and also added your RSS
feeds, so when I have time I will be back to read a great deal
more, Please do keep up the superb b.
شنبه 17 تیر 1396 01:00 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo
News? I've been trying for a while but I never seem to get there!
Cheers
یکشنبه 4 تیر 1396 11:11 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.

Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thank you
پنجشنبه 18 خرداد 1396 09:12 ب.ظ
If you want to take a great deal from this post then you have
to apply these techniques to your won webpage.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
=============
=============
=============