تبلیغات
علمی، فرهنگی،سیاسی - انحنای ستون فقرات
علمی، فرهنگی،سیاسی
علمی، فرهنگی،سیاسی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

56465

با چه روش هایی می توانیم مشکل انحنا در ستون فقرات را رفع کنیم و مانع بروز آن شویم این عارضه در اثر چه کارها و عاداتی در ستن فقرات رخ می دهد و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم توصیه های متخصصین در این زمینه چیست

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی هشدار داد که علت بیشتر موارد افزایش گودی کمر و برهم خوردن انحنای طبیعی ستون فقرات کمری، ضعف عضلات ناحیه شکم و عضلات سرینی و انعطاف نداشتن عضلات اطراف کمر و اطراف لگن یا کوتاهی عضلات پشت ران یا عدم تعادل در عضلات کمر و اطراف آن از نظر قوی و ضعیف بودن است.

پرفسور کامران آزما ادامه داد: «با توجه به اینکه علت بیشتر موارد افزایش گودی کمر و برهم خوردن انحنای طبیعی ستون فقرات کمری، ضعف عضلات ناحیه شکم و عضلات سرینی و انعطاف نداشتن عضلات اطراف کمر و اطراف لگن یا کوتاهی عضلات پشت ران یا عدم تعادل در عضلات کمر و اطراف آن از نظر قوی و ضعیف بودن است، برای بهبود و درمان این عارضه، بهترین راه برطرف کردن علت یا علت‌های زمینه‌ای و انجام فعالیت‌های ورزشی و حرکت درمانی است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «البته باید توجه داشت که علت‌های دیگری هم از جمله چاقی و بزرگی بیش از حد شکم، لیزخوردگی مهره‌‌های کمری روی هم و گاهی هم قوز بیش از حد در ناحیه پشت که در آن ستون فقرات کمری به صورت جبرانی دچار گودی بیش از حد می‌شود، در بروز این عارضه مطرح است که در این حالت‌ها هم انجام فعالیت‌های ورزشی کمک‌کننده خواهد بود.»

این استاد دانشگاه همچنین متذکر شد که قبل از انجام هر ورزشی باید به نکاتی توجه داشت؛ از جمله اینکه نحوه اجرای صحیح حرکات ورزشی اهمیت زیادی دارد و اجرای نادرست یک ورزش می‌تواند باعث بروز تاثیرات منفی برای بیمار شود. به علاوه، حرکات باید در حد توانایی و قدرت فرد باشد و از انجام هر حرکتی که باعث ایجاد ناراحتی یا تشدید درد می‌شود، خودداری شود یا تعداد دفعات آن را کاهش داد.

پرفسور آزما در نهایت با تاکید بر اینکه نتایج ورزش درمانی به تدریج ظاهر می‌شود و نباید برای رسیدن به نتیجه مطلوب، عجله به خرج داد، گفت: «بهترین راه تجویز ورزش برای درمان افزایش گودی کمر، مانند هر عارضه دیگر، تجویز و توصیه آن به هر فرد به طور اختصاصی و یک بار اجرای آن زیر نظر پزشک یا فیزیوتراپیست است و از جمله ورزش‌های مفید در اصلاح گودی بیش از حد کمر انجام حرکاتی ورزشی است که آنها را ورزش‌های «ویلیامز» می‌نامند. این حرکات روی عضلات شکم، سرین (باسن) و پشت ران تاثیرگذار هستند و به بالانس بین عضلات حفظ‌کننده وضعیت طبیعی کمر کمک می‌کنند و در ضمن، باعث ایجاد کشش روی عضلات خم‌کننده ران و ستون فقرات نیز می‌شوند.»





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 12 بهمن 1394
یکشنبه 4 تیر 1396 08:15 ب.ظ
Hi there very cool website!! Guy .. Beautiful ..
Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds also?
I am satisfied to find a lot of helpful info right here within the put up, we'd like
work out extra strategies in this regard,
thanks for sharing. . . . . .
دوشنبه 22 خرداد 1396 02:53 ق.ظ
I drop a comment when I appreciate a article on a blog
or if I have something to add to the conversation. Usually it is caused by the passion displayed in the article I browsed.
And on this article علمی، فرهنگی،سیاسی - انحنای
ستون فقرات. I was actually excited enough to post a
leave a responsea response ;-) I do have 2 questions for you if it's okay.
Could it be just me or does it look like
like some of the remarks appear like coming from
brain dead people? :-P And, if you are posting at other online social sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post.
Could you make a list every one of your public sites like your Facebook page, twitter
feed, or linkedin profile?
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:54 ق.ظ
Hi, i believe that i saw you visited my blog thus
i came to return the desire?.I am trying to find things
to improve my website!I guess its good enough to make
use of some of your ideas!!
پنجشنبه 18 خرداد 1396 09:28 ب.ظ
hi!,I love your writing very a lot! proportion we keep up a correspondence
extra about your article on AOL? I need an expert on this space to
resolve my problem. May be that's you! Taking a look
forward to see you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
=============
=============
=============